جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استفاده مناسب از قرنیز سفید در دکوراسیون منزل

امتیاز این مقاله
امتیاز خود را ثبت کنید
قرنیز سفید

فهرست

قرنیزهای سفید سالهاست که برای هر نوع دکوراسیونی به کار می‌روند. قرنیز سفید به صورتی است که رنگ آن با تمامی طیف‌های رنگی گرم و سرد هماهنگ می‌شود. این قرنیزها در واقع جلوه‌ای متمایز به فضا بخشیده و باعث مدرن دیده شدن دکوراسیون می‌شوند. در واقع ترکیب دیوار سفید با قرنیز سفید رنگ، باعث بزرگ‌تر دیده شدن محیط می‌شود و یک فضای دلباز را فراهم می‌سازد. همچنین، توجه به جنس و نوع قرنیز می‌تواند کمک زیادی به بهتر دیده شدن دکوراسیون نماید. در واقع قرنیزها انواع متنوعی دارند که رنگ سفید هرکدام بسیار خاص بوده و متفاوت است. در این مقاله به نحوه استفاده از قرنیز سفید در دکوراسیون منزل خواهیم پرداخت.

انواع قرنیز برای دکوراسیون منزل

توجه به جنس و نوع قرنیز از نکات حائز اهمیتی است که در هنگام خرید آن بایستی دقت بالایی داشته باشید؛ زیرا جلوه نهایی آنها متفاوت است. اگر در محیطی زندگی می‌کنید که رطوبت دارد، بایستی اقدام به تهیه قرنیز ضدآب نمایید. قرنیزهای پی‌وی‌سی، قرنیز پلی‌استایرن، سرامیکی و قرنیز پلی‌یورتان برای محیط‌های مرطوب انتخاب بهتری هستند. قرنیزهای پلی‌یورتان ضدآب بوده و خاصیت ضربه‌پذیری دارند. این قرنیزها با انعطاف بالای خود می‌توانند برای هر نوع دیواری مناسب باشند. قرنیز پلی‌یورتان با رنگ سفید برای استفاده برروی دیوارهای قوس‌دار بهترین انتخاب است. البته اگر محیط شما رطوبت ندارد و یا در آنجا آبریزی کم است، قرنیز چوبی گزینه ایده‌آلی برای شماست. البته انتخاب نوع قرنیز سفید بستگی به سلیقه شخص دارد. قرنیزهای چوبی دارای روکشی از پی‌وی‌سی هستند که با استفاده از یک دستمال نم‌دار به راحتی تمیز می‌شوند.

قرنیز سفید

دکوراسیون منزل با قرنیز سفید

توجه به متناسب بودن نوع قرنیز و رنگ آن با کفپوش منزل، دیوارها، مبلمان، پرده و… در وهله اول می‌تواند به شما در تطابق دادن قرنیز با دکوراسیون کمک فراوانی نماید. تناسب دیوار سفید رنگ با قرنیز سفید می‌تواند باعث بزرگ‌تر دیده شدن محیط گردد. در واقع رنگ سفید، رنگی است که در هر زمانی مورد پسند بوده و برای هر نوع دکوراسیونی ایده‌آل است. قرنیزهای سفید می‌تواند دکوراسیون منزل شما را مدرن نشان دهد. این قرنیزها زیبایی منحصربه‌فردی در عین حال ساده دارند که برای سبک‌های مینیمال نیز گزینه مناسبی است. البته قرنیزهای سفید دارای دو رنگ مات یا صدفی هستند. اگر پوشش دیوارهای شما از رنگ‌های گردویی، طوسی، کرم قهوه‌ای یا سفید است در خرید قرنیز سفید درنگ نکنید. ترکیب قرنیز سفید با دیوارهای تم رنگی کرمی یا گردویی بسیار هماهنگ و زیبا خواهد شد. البته قرنیز سفید از جنس چوبی می‌تواند برای دکوراسیون‌های مدرن قابل استفاده باشد. قرنیز چوبی رنگ خود را بهتر نمایان می‌کند و تزئینات خاصی را برروی خود دارد. همچنین، این قرنیزها برای استفاده بر روی دیوارهایی با رنگ سرد نیز گزینه خوبی محسوب می‌شود.

طیف‌های رنگی قرنیز سفید

رنگ سفید طیف رنگی متنوعی دارد. از تنوع رنگی آن می‌توان به رنگ‌های شیری، صدفی، گچی و یا یخچالی اشاره کرد. البته رنگ سفید در انواع قرنیز‌ها متفاوت است و هرکدام جلوه نهایی خاصی همچون براق یا مات دارند. شما بایستی قبل از استفاده قرنیز به متناسب بودن رنگ آن با اجزای داخلی محیط، پوشش دیوارها و دکوراسیون خود دقت کنید. تناسب رنگ قرنیز با دکوراسیون باعث شیک دیده شدن منزل شما شده و یک اثر جادویی از خود بر جای خواهد گذاشت.

استفاده مناسب از قرنیز سفید در منزل

ساخت یک سبک مدرن یا مینیمالیستی، برجسته نشان دادن خصوصیات معماری و زیباتر دیده شدن دکوراسیون همه با استفاده از قرنیزهای سفید امکان‌پذیر است؛ اما بایستی بدانید که چگونه از آن استفاده نمایید. یکی از موارد بسیار مهم در هنگام استفاده از قرنیزهای سفید، تطابق رنگ آن با طاق یا چارچوب‌ها است. البته در هنگام استفاده از قرنیزها در دکوراسیون بایستی به نکات زیر دقت کنید:

  • مساحت منزل: بدون تردید قرنیز رنگ روشن همچون سفید برای بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک کاربرد زیادی دارد. اگر در محیطی کوچک زندگی می‌کنید یا اتاق شما فضای کوچکی دارد از قرنیزی با رنگ سفید براق یا صدفی رنگ استفاده کنید.
  • توجه به تناسب رنگ قرنیز با عناصر منزل: شما علاوه‌بر توجه به رنگ مبلمان یا دیوارها در منزل بایستی به سایر عناصر موجود در آن محیط نیز توجه کنید. رنگ قرنیز می‌تواند متضاد یا همرنگ دیوار باشد.
  • تناسب رنگ کفپوش با قرنیز: مطابق بودن کفپوش منزل با قرنیز سفید تاثیر بسزایی در زیباتر دیده شدن آن خواهد گذاشت. اگر رنگ سفید قرنیز با کفپوش متناسب نیست در استفاده از آن تردید نمایید.
  • نحوه استفاده از قرنیز سفید: استفاده از قرنیزهای سفید رنگ با جنس گچی باعث می‌شود تا خانه شما پر زرق‌وبرق دیده شود و جزئیات دکوراسیون نمایان گردد. اگر دیوارها یا معماری ساختمان و منزل شما از جنس چوبی است از قرنیزهای چوبی با رنگ سفید استفاده کنید.

نحوه انتخاب قرنیز سفید برای ساختمان

برای انتخاب قرنیز سفید بایستی به سبک کلی محیط نگاه کلی نمایید. اگر دکور ساختمان شما دارای سبکی مینیمال است بایستی از قرنیزهایی با رنگ سفید و تزئینات ساده همچون خطوط یا اشکال ساده، استفاده کنید. بدون تردید استفاده از قرنیزی ساده می‌تواند دکوراسیون ساختمان را زیباتر سازد. البته بسیاری از افراد دوست دارند که جزئیات قرنیز به خوبی دیده شود در این صورت می‌توانید از قرنیزهایی با تزئینات ریز استفاده کنید. در هنگام نصب قرنیزها توجه کنید که به خوبی در محل مورد نظر قرار بگیرند تا نواقص دیوار در پشت آن مخفی بماند. همچنین، طرح‌های ساده و جمع‌وجور باعث بزرگ دیده شدن محیط می‌شود. از طرفی، استفاده از قرنیزهایی با اندازه بزرگ می‌تواند نواقص دیوار را مخفی کرده و بسیار زیباتر دیده شود.

قرنیز سفید

کلام آخر

به طور کلی باید گفت که قرنیز یک گزینه مناسب برای بهبود بخشیدن به دکوراسیون و فضای منزل است. استفاده از قرنیزهایی با رنگ ساده باعث ایجاد نگاهی متمرکز شده و به عنوان پس زمینه‌ای برای نمایان ساختن دکوراتیو منزل کاربرد دارد. در انتخاب قرنیز برای دکوراسیون منازل خود حتما به ابعاد و طرح آن دقت کنید. طیف گسترده رنگ سفید باعث شده تا شما گزینه‌های بیشتری برای انتخاب داشته باشید. قرنیزهای پلی‌یورتان به تازگی وارد بازار شدند و یک انتخاب عالی برای مدرن نشان دادن دکوراسیون هستند.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *