جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سنگ مصنوعی

امتیاز این مقاله
امتیاز خود را ثبت کنید

فهرست

سنگ مصنوعی چیست؟

سنگ از پر طرفدارترین مصالح ساختمانی می باشد که در اکثر پروژه ها از آن استفاده می شود. سنگ از طبیعت و معادن استخراج شده پس از سنگ بری برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ به دو دسته سنگ مصنوعی و سنگ طبیعی تقسیم می شود. سنگ طبیعی مستقیما پس از برش کاری و ساب زنی مورد استفاده قرار می گیرد اما سنگ مصنوعی با استفاده از افزودنی ها تولید می شود. در این مقاله قصد ویژگی های سنگ مصنوعی را بیان کنیم.

سنگ مهندسی چیست؟

سنگ مصنوعی که سنگ مهندسی یا سنگ پلیمری نیز نامیده می شود ، نوعی سنگ می باشد که از ترکیبات نانو و پلیمری تولید می شود.

افزودن مواد نانو به سنگ های طبیعی و ایجاد فرایند پلیمری شدن منجر به تغییر ساختار و تولید سنگ مصنوعی می شود که خواصی چون آبگیری ، پیوستگی سطحی ، مقاومت فشاری بالا و استحکام زیاد برخوردار است. سنگ مصنوعی از مصالح اخیری است که در صنعت ساختمان استفاده می گردد. ساختار پلیمری در سنگ مصنوعی باعث چسبندگی بین اجزا شده و مقاومت سنگ مصنوعی را بالا می برد. همچنین سنگ مصنوعی در مواد قلیایی و تابش اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم است. سنگ مصنوعی مقاومت بسیار بالایی دارد که حاصل فرایند پلیمری شدن و ویبره در هنگام ساخت می باشد. سنگ مصنوعی از موادی نظیر سیمان ، سنگ دانه ها ، ماسه ، روان کننده ، آب و رنگدانه های شیمیایی تشکیل می شود. افزودنی های شیمیایی و مواد پلیمری نقش بسیار زیادی در مقاوم سازی و چسبندگی بین اجزای سنگ مصنوعی ایفا می کند. از این رو سنگ مصنوعی بسیار با دوام بوده و به علت تنوع بسیار بالای سنگ مصنوعی در صنعت ساختمان طرفداران بسیاری دارد .

هم چنین بخوانید:

قرنیز پلی یورتان سفید

دوام ، طول عمر و چسبندگی بالای سنگ مصنوعی

به دلیل استفاده از تکنولوژی نوین و فرمولاسیون خاص در تولید سنگ مصنوعی ، مقاومت و استحکام سنگ مصنوعی بسیار بالا است و احتمال سقوط آن پس از نصب وجو ندارد.

عدم نیاز به برش کاری در سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی در ابعاد و طرح های گوناگون تولید می شود و به دلیل قالب گیری از قبل نیازی به برش کاری ندارد.

تنوع بسیار بالای سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی در قالب های بسیار متنوع و در ابعاد گوناگون تولید می شود و هر نظر و سلیقه ای را پوشش می دهد.

قیمت مناسب سنگ مصنوعی

قیمت سنگ طبیعی در بازار بسیار بالا است اما سنگ مصنوعی قیمت پایین تری دارند و در عین حال زیبایی و طرح و رنگ آنها مانند سنگ طبیعی می باشد.

مقاومت سنگ مصنوعی در برابر تغییرات جوی

سنگ طبیعی بر اثر نفوذ آب به درون حفره هایش ، یخ زدگی و همچنین در اثر انقباض و انبساط در اثر سرما و گرما ترک می خورد اما سنگ مصنوعی یه دلیل فرمولاسیون خاصی که دارد، در مقابل سرمایش در گرمایش مقاومت بسیار بالایی دارد.

این مجموعه، با کلکسیونی از ابزارهای سنگ مصنوعی نمای ساختمان، شما را تا رسیدن به “نمای دلخواهتان” همراهی میکند.

جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *