جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه انتخاب بهترین گچبری پیش ساخته

امتیاز این مقاله
میانگین امتیاز 5 / 5 - تعداد رای 2
گچبری پیش ساخته

فهرست

گچبری پیش ساخته از ابزارهای دکوراسیون محسوب می‌شوند که در سبک مدرن و کلاسیک تولید می‌شوند. برای انتخاب گچبری پیش ساخته باید به نوع دکوراسیون منزل و نحوه چیدمان آن توجه داشته باشید، سپس براساس سبک منزل خود از بهترین گچبری پیش ساخته استفاده کنید. گچبری پیش ساخته در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. از مزایای گچبری پیش ساخته می‌توان به وزن سبک، مقاومت بالا، نصب و اجرای سریع و آسان و… اشاره کرد. از ابزارهای مهم گچبری پیش ساخته می‌توان پلی یورتان، پلی استارین، قاب‌سازی، گلویی و… اشاره کرد.

گچبری پیش ساخته چیست؟

هنر گچبری از قدیم تا به امروز نقش بسزایی در طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها داشته است. گچبری از ترکیب آب و گچ به وجود می‌آید که درجه سختی آن‌ها نسبت به گچ کاری ساده متفاوت خواهد بود. در سال‌های اخیر به‌جای گچبری به روش سنتی از گچبری‌های پیش ساخته استفاده می‌کنند. در این روش نوین روی مقداری از گچ تزئینات مختلفی با کاربردهای متفاوت با وسایل گوناگون اجرا می‌کنند که هرکدام از آن‎ها کاربرد به‌خصوصی در طراحی ساختمان سازی دارند. برای تولید گچبری پیش ساخته، مقداری از گچ را به صورت فشرده قالب‌بندی می‌کنند. هنر گچبری در مدل و طرح‌های مختلفی قابل اجرا است.

گچبری پیش ساخته

انواع گچبری پیش ساخته

برای انتخاب بهتر باید با انواع محصولات گچبری پیش ساخته آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با سبک دکوراسیون خود انتخاب کنید. از پرکاربردترین گچبری می‌توان به گچبری پیش ساخته پلی یورتان اشاره کرد. از مزایای گچبری پیش ساخته پلی یورتان می‌توان به وزن سبک، طراحی منحصربه‌فرد، رنگ‌پذیری بالا، نصب آسان، مقاومت بالا در برابر رطوبت، مناسب برای تمام مکان‌ها و… اشاره کرد. انعطاف‌پذیری این نوع گچبری‌ها بسیار بالا است و به راحتی قابل نصب هستند. در ادامه به معرفی انواع گچبری پیش ساخته می‌پردازیم.

ابزار گلویی

معمولا به گچبری‌های طولی به اصطلاح ابزار گلویی می‌گویند. ابزار گلویی به‌دلیل پوشش‌دهی بالایی که دارند، باعث افزایش زیبایی فضای داخلی منزل می‌شود. اجرا و نصب این نوع گچبری‌ها زمان بسیار کوتاه‌تری می‌برند، زیرا طرح این نوع گچبری‌ها به صورت آماده قابل اجرا هستند. مواد گچبری گلویی در کارگاه‌ها در قالب‌های مختلف ریخته می‌شوند. این نوع قالب‌ها می‌تواند در طرح و ابعاد مختلفی باشند که هرکدام از آن‌ها متناسب با سبک دکوراسیونی مختلف است.

دندان موشی

گچبری دندان موشی از ابزارهای مهم و شکیل برای سبک دکوراسیون مدرن است. گچبری گلویی که به صورت دندانه‌دار برش خورده باشد، به آن گچبری دندان موشی می‌گویند. گچبری دندان موشی در اغلب مواقع به صورت یک یا چند لایه گچ اضافه در زیر قالب اصلی تزئین می‌شود. این نوع گچبری نسبت به گچبری‌های پیش ساخته بسیار زمان‌بر است، به همین دلیل قیمت بالاتری دارد.

گچبری کربل

کربل یکی دیگر از گچبری‌های پیش ساخته است که برای سبک کلاسیک کاربرد بسیاری دارد. در زمان قدیم از این نوع گچبری به عنوان قسمت برجسته ستون استفاده می‌کردند؛ اما امروزه این گچبری به عنوان یک عنصر تزئینی شناخته می‌شود. گچبری کربل معمولا دارای نقش‌های تزئینی پیچیده‌ و شلوغی است. از این نوع گچبری‌ها در اکثر مواقع برای تزئین سرستون‌ها و طاقچه‌ها استفاده می‌شود. معمولا برای گچبری کربل از حکاکی به فرم انسانی و حیوانی استفاده می‌کنند.

قاب دکوراتیو

افرادی که به سبک مینیمال و مدرن علاقه دارند، می‌توانند از قاب دکوراتیو برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنند. در اغلب مواقع قاب دکوراتیو شکلی ظریف دارد و در اکثر مواقع برای فرم‌ها و ورودی‌ها قابل اجرا است. معمولا از این گچبری برای اطراف شومینه، قاب‌بندی دیوارها، پنجره‌ها، درب‌های ورودی به کار گرفته می‌شود.

طاقچه و محراب

طاقچه و محراب از دیگر گچبری‌های پیش ساخته محسوب می‌شود که به عنوان عناصر تزئینی در سالن‌های بزرگ یا لابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این نوع گچبری برای فضاهای لوکس و مدرن استفاده می‌شود که با نصب لوازم روشنایی زیبایی آن‌ها دو چندان می‌شود.

انواع سبک گچبری پیش ساخته

گچبری پیش ساخته به‌طور کلی به چهار صورت کلاسیک، نئوکلاسیک، سنتی و مدرن قابل اجرا هستند. گچبری‌های کلاسیک از عناصر سنتی تشکیل شده‌اند. در ادامه به معرفی انواع سبک گچبری پیش ساخته خواهیم پرداخت.

گچبری پیش ساخته کلاسیک

گچبری کلاسیک از ترکیب الگوهای مختلف تشکیل شده است که باعث جذابیت فضای داخلی محیط می‌شود. توجه داشته باشید درصورتی می‌توانید از این مدل گچبری استفاده کنید که فضای محیط شما بزرگ باشد و دارای سقف بلندی باشند. انتخاب رنگ در سبک کلاسیک از عوامل موثر در تزئین دکوراسیون داخلی منزل محسوب می‌شود. معمولا برای سبک دکوراسیون کلاسیک از رنگ‌های گرمی چون طلایی استفاده می‌کنند.

گچبری پیش ساخته نئوکلاسیک

گچبری نئوکلاسیک مرزی بین سبک مدرن و سبک کلاسیک است. طراحی سبک کلاسیک با طرح‌های ساده‌تر و مدرن باعث خلق گچبری پیش ساخته نئوکلاسیک شده است. گچبری پیش ساخته نئوکلاسیک برای تمام فضاها با هر متراژی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

گچبری پیش ساخته سنتی

گچبری سنتی از زمان قدیم تا به امروز گزینه‌ای عالی برای طراحی فضای داخلی منزل بوده است. در گچبری سنتی از طرح‌های ترکیبی مختلفی براساس فرهنگ، قومیت و ملل مختلف استفاده می‌شود. معمولا در این سبک از طراحی حیوانات و طبیعت الگو برداری می‌کنند. این روش از گچبری به صورت دستی قابل اجراست. افرادی که به سبک نوستالژیک علاقه دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

گچبری پیش ساخته مدرن

افرادی که به سبک مینیمالیست و سادگی علاقه دارد، می‌تواند برای طراحی و دکوراسیون منزل خود از سبک گچبری پیش ساخته مدرن استفاده کنند. در تولید این نوع گچبری‌های از طرح‌های بسیار ساده و شیک استفاده می‌کنند. در اکثر مواقع برای زیبایی بیشتر این نوع گچبری‌ها از نورپردازی استفاده می‌کنند. گچبری پیش ساخته مدرن انتخاب عالی برای خانه‌های کوچک با سقف کوتاه هستند. معمولا برای رنگ این نوع گچبری‌ها از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند.

گچبری پیش ساخته

سخن پایانی

برای انتخاب بهترین گچبری پیش ساخته ابتدا باید به متراژ منزل خود توجه داشته باشید، سپس سبک دکوراسیون و طراحی فضا را مورد بررسی قرار دهید. اگر فضای منزل شما دارای سبک کلاسیک است، می‌توانید از گچبری پیش ساخته نئوکلاسیک، سنتی و کلاسیک استفاده کنید، البته توجه داشته باشید سبک کلاسیک برای فضای بزرگ با سقف بلند مناسب است. در صورتی که به طرح‌های خطی و ساده علاقه دارید، می‌توانید از سبک مدرن استفاده کنید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *