جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گچبری پیش ساخته سقف پذیرایی

امتیاز این مقاله
امتیاز خود را ثبت کنید
گچبری پیش ساخته سقف پذیرایی

فهرست

تزئین سقف پذیرایی نقش موثری در زیباسازی و شکوه منزل داشته و با انتخاب یک طرح خوب، شما می‌توانید فضایی خیره‌کننده و مجلل در منزل خود ایجاد کنید. گچبری پیش ساخته از جمله ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین شیوه تزئین سقف به حساب می‌آید. مزیت‌های بسیار تولید گچبری پیش ساخته سبب شده که این مدل آرایی سقف محبوبیت زیادی پیدا کند. امروزه با وجود گچبری پیش ساخته سقف پذیرایی، پروژه زیباسازی سقف در مدت زمانی کوتاه و با هزینه‌ای معقول به انجام می‌رسد.

آشنایی با گچبری پیش ساخته سقف پذیرایی

گچبری سقف در واقع به نقش و نگارهای قالب زده با گچ گفته می‌شود که حتما الگوهایی از آن را به شکل دور لوستر، گلویی یا قاب بندی سقف مشاهده کرده‌اید. در این روش، در کارگاه قالب‌های مخصوص به کار گرفته شده و طرح دلخواه مشتری ایجاد می‌گردد. پس از اینکه گچ خشک و برای نصب آماده شد، شاهد انتقال آن به محل موردنظر هستیم. اصولاً طرح‌های سبک را می‌توان به این شیوه اجرا کرد. طرح‌های سنگین نیازمند استفاده از شیوه سنتی یا دستی گچبری هستند.

یکی از استفاده‌های رایج گچبری پیش ساخته را می‌توان در سقف پذیرایی دانست. ابزار گچی همچون گچبری دستی به علت جنس گچ که از قابلیت جذب رطوبت بالایی برخوردار است، نمی‌توان آن را در محیط‌های مرطوب استفاده کرد. به هنگام به کارگیری طرح‌های مسطح یا برجسته، ارتفاع سقف فضا را نیز مدنظر قرار دهید. سقف‌های کوتاه گزینه خوبی برای استفاده از طرح‌های مسطح به حساب می‌آیند و طرح‌های حجم‌دار برای سقف‌های مرتفع کاربرد دارد.

ابزار گچی بیشترین استفاده را در محیط سالن و پذیرایی منزل دارند. با وجود گچبری پیش ساخته، تحولی اساسی در محیط پذیرایی شما ایجاد می‌کند و این فضا از حالت بی‌روح بودن خارج خواهد شد. این تکنیک، انتخاب خوبی برای دور لوستر و قاب‌بندی به حساب می‌آید. ابزار پیش ساخته همچنین در تزئین دیوارها، اطراف شومینه، ستون‌ها و… نیز ایفای نقش می‌کند.

ابزار پیش ساخته پلی یورتان

گچبری پیش ساخته پلی یورتان به شیوه‌ای بوده که درون آن، فوم به کار رفته و روی آن، شاهد قرارگیری یک روکش مقاوم PVC هستیم که همین مسئله، هزینه گچبری پیش ساخته را بالا می‌برد. همچنین از آنجایی که مواد لازم برای تولید این مدل گچبری از پیش ساخته موجود نیست، برای ساخت آن می‌بایست مواد وارداتی به کار برده شود. همین مسئله، قیمت این مدل گچبری از پیش ساخته شده را افزایش می‌دهد. این ابزار امروزه در اشکال متنوعی همچون رزین، فوم سرد و گرم و… به بازار عرضه می‌شود.

گچبری پیش ساخته سقف

نکات ضروری برای تولید گچبری پیش ساخته سقف پذیرایی

در زمان گزینش طرح دلخواه خود برای تولید گچبری پیش ساخته سقف پذیرایی حتماً میزان هماهنگی آن با سبک دکوراسیون منزل را مدنظر قرار دهید. برای نمونه کلاسیک و مدرن هر کدام ویژگی‌های منحصربه فرد خود را دارند. اگر مایل هستید ابزار گچی را رنگ آمیزی کنید حتماً رنگی را انتخاب کنید که با رنگ دیوارها، کفپوش و مبلمان منزل هم‌خوانی داشته باشد. حتی ابعاد منزل نیز در گزینش رنگ گچبری پیش ساخته نقش دارد. رنگ سفید انتخاب خوبی برای خانه‌های کوچک به حساب می‌آید.

به هنگام به کارگیری طرح‌های مسطح یا برجسته ارتفاع سقف فضا را نیز مد نظر قرار دهید طرح‌های مسطح مناسب سقف‌های بلند است. همچنین در گچبری‌های اطراف لوستر یا اطراف لامپ روشنایی محیط تاثیر به‌سزایی دارد.

گچبری پیش ساخته دور لوستر و لامپ

گچبری پیش ساخته اطراف لوستر و لامپ از جمله متداول‌ترین و کاربردی‌ترین انواع گچبری پیش ساخته محسوب می‌شود که امروزه پیشرفت‌های بسیاری داشته و در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی روانه بازار می‌شوند. بیشترین کاربرد تولید ابزار پیش ساخته در اطراف لوستر است. این مدل گچبری، غالباً برای سالن‌های پذیرایی به کار برده می‌شود که این خدمات به همراه تکنیک نورپردازی سقف جلوه بسیار باشکوه و زیبایی را خلق می‌کند.

شما با استفاده از گچبری پیش ساخته اطراف لوستر و سقف می‌توانید، زیبایی محیط و دکوراسیون منزل خود را دو برابر کنید. گچبری پیش ساخته اطراف لوستر امروزه محبوبیت زیادی دارد؛ چرا که با وجود آن، سقف سالن پذیرایی بسیار شیک و باشکوه به نظر می‌رسد.

گچبری پیش ساخته پذیرایی

مزایای گچبری پیش ساخته سقف

گچبره پیش ساخته ویژگی‌های مثبت زیادی دارد و همین مسئله سبب شده که به هنگام طراحی دکوراسیون به‌وفور از آن استفاده شود. از جمله مزایای استفاده از گچبری پیش ساخته سقف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • توانایی رنگ‌پذیری خوب با رنگ‌های پلاستیک و اکرولیک
  • مقاومت بالا در مقابل حرارت، رطوبت و احتراق
  • گچبری پیش ساخته سبک بوده، به آسانی نصب می‌شود و به زیرساخت نیازی ندارد.
  • در همه سطوح همچون کاشی، فلز، چوب و… می‌توان از آن استفاده کرد.
  • امکان به کارگیری هالوژن‌ها و نورپردازی
  • تنوع بالای طرح
  • قیمت مناسب
  • چسبندگی با چسب مخصوص با مقاومت بالا
  • آماده سازی به شکل راحت
  • شکل پذیری بسیار عالی

معایب گچبری پیش ساخته

گچبری پیش ساخته تنها یک ایراد دارد و آن، مقاومت گچبری در برابر رطوبت است. به همین علت، نمی‌توان از گچبری پیش ساخته در فضاهای مرطوب همچون سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد. حتی برای آشپزخانه نیز این مدل گچبری انتخاب خوبی به نظر نمی‌رسد. این در حالی است که گچبری پیش ساخته یک گزینه عالی برای سقف پذیرایی محسوب می‌شود.

قیمت گچبری پیش ساخته سقف پذیرایی

عوامل بسیاری در تعیین هزینه تولید گچبری پیش ساخته نقش دارند. پیش از اقدام برای سفارش این مدل سقف بهتر است که این فاکتورها را مدنظر قرار دهید. بسته به هر یک از این عوامل هزینه ابزار گچی بسیار متفاوت بوده و این فاکتورها، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کیفیت گچ استفاده شده
  • مدل طرح درخواستی مشتری
  • ابعاد کار
  • تخصص و معتبر بودن شرکت اجرای طرح
  • زیرسازی‌های لازم

سخن پایانی

تولید گچبری پیش ساخته از جمله متداول‌ترین هنرهای طراحی منازل از گذشته تاکنون محسوب می‌شود. در گذشته ابزارهای گچبری به شیوه سنتی صورت می‌گرفته و همین مسئله سبب شده که وزن آن افزایش یابد و نصب آن ساده نباشد. از آنجایی که ابزار گچبری در معماری ساختمان محبوبیت زیادی داشته و نیاز بازار به‌وفور به آن حس می‌شد، نسل جدیدی از ابزار گچبری به بازار عرضه گردید. از جمله مزیت‌های گچبری پیش ساخته می‌توان به تنوع بالای رنگ، استفاده از هالوژن‌ها و نورپردازی، قیمت مناسب، شکل‌پذیری آسان و… اشاره کرد.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *