جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی مدرن به سبک لوور با استفاده از ابزارهای کیت کات و ترمووال

امتیاز این مقاله
امتیاز خود را ثبت کنید

فهرست

ترمووال یا ابزارهای لوور به بخشی از تولید ابزارهای پیش ساخته در سبک مدرن اطلاق می شوند که معمولا بصورت پنل تولید می شوند. پنل های ترمووال معمولا بصورت نر و ماده تولید و از کنار هم قرار گرفتن ترمووال ها سبک لوور ایجاد می شود. پنل ترمووال یا لوورها در ابعاد مختلف تولید می شوند که ما در آرکا ترمووال ها را در عرض 12 سانتی متر و طول 3 متر تولید می کنیم.

یکی از سبک های جذاب طراحی مدرن، سبک لوور می باشد که از طراحی خطوط منظم و یا نامنظم بصورت عمودی و یا افقی در دیوار و سقف ایجاد می شوند. محدودیتی برای اجرای سبک لوور برای طراحی فضای اداری و یا مسکونی و یا سالن و پذیرایی، اتاق خواب و یا حتی سرویس های بهداشتی و حمام وجود ندارد. با توجه به مدرن بودن سبک لوور ، استفاده از رنگ های جذاب و شاخص بسیار متداول می باشد و معمولا به جز رنگ سفید تمایل طراحان جهت ایجاد جذابیت بیشتر به سمت رنگ های شاخص و غیر متعارف بیشتر است.

محبوب ترین فضاها جهت اجرای ابزارهای لوور و یا ترمووال

ترمووال دیوار تلویزیون TV wall Decor

ترمووال دیوار شاخص یا  Accent Wall

ترمووال دیوار پشت تخت خواب Head Board

ترمووال دیوار ورودی Wellcome Wall

ترمووال میز کار

ترمووال های آرکا در 12 رنگ مختلف

– ترمووال سفید

– ترمووال سیاه مات

– ترمووال طلایی

– ترمووال مسی

و انواع طرح چوب ها در حال تولید هستند.

ترمووال ها در حال حاضر در یک سایز و در دو طرح سه شیار 3.5 و 4 شیار 2.5 قابل سفارش هستند.ابزارهای مکمل شروع کننده و تمام کننده جهت آرایش نهایی بهتر ترمووال ها همراه پنل لوور قابل سفارش هستند.ضخامت ترمووال ها 12 میلیمتر می باشد و فاصله هرگام ابزار کیت کات آن 1 سانتیمتر در عمق 6 میلیمتر می باشد.

انواع پنل ترمووال و یا لوور

در سبک مدرن و طراحی لوور از ابزارها با سطح مقطع کاملا صاف و قوطی شکل که بصورت موازی در طول و عرض در فاصله های مختلف اجرا شده اند، استفاده می شود. ابزارهای لوور از جنس های مختلف مانند گچ، سیمان، چوب طبیعی، چوب مصنوعی، ابزار پلی یورتان، پلی استایرن، پی وی سی و … تولید می شوند.

در گذشته ابزارهای لوور و یا کیت کات بصورت شاخه های مجزا و با عرض های مختلف از 1 سانتیمتر تا 8 سانتیمتر و در ضخامت های مختلف تولید می شوند که از اجرای تک تک آنها طرح مورد نظر تولید می شود. ولی با توجه به درخواست و تقاضای روزافزون و گرایش شدید به طراحی در سبک مدرن ، ترمووال ها تولید شدند که شامل مجموعه های مختلف از اجرای ابزارهای با جنس های مختلف بر روی یک صفحه ی زیرکار یکپارچه هستند که این ابزارهای ترمووال در عرض و اندازه های مختلف تولید می شوند.

ترمووال آرکادکور از جنس پلی استایرن فشرده درجه 1 با روکش متنوع در عرض 120 میلیمتر، ضخامت 12 میلیمتر و طول 30 میلیمتر و در دو طرح 3 شیار و 4 شیار تولید می شود.

نحوه نصب ترمووال و یا ابزار لوور

اولین گام جهت نصب ترمووال و یا ابزار لوور دقت به جنس دیوار و یا سقف بعنوان زیرکار می باشد. درصورتیکه جنس سطح زیرکار گچ و یا کناف باشد، جهت نصب ترمووال می توانید از چسب سیلیکون و یا پلی یورتان و همچنین میخکوب استفاده کنید. دقت کنید که جهت نصب پنل های لوور و یا ترمووال ، جهت اینکه محل میخکوب در پنل نهایی دیده نشود ، می بایست میخ ها در قسمت نرگی کار زده شود. درصورتیکه پنل های ترمووال در قسمتی از دیوار و سقف اجرا می شوند که از هر دو طرف باز هستند، برای داشتن آرایش بهتر و طرح لوور، می بایست ابتدا از ابزار شروع کننده و در انتهای کار از ابزار تمام کننده استفاده شود.درصورتیکه سطح زیر کار سیمان بود و امکان نصب توسط میخک.ب بادی موثر نبود، می توانید همراه استفاده از چسب های سیلیکون مناسب و یا چسب های پلی یورتان از چسب 123 جهت مهار ابتدایی و کوتاه مدت تا خشک شدن چسب پلی یورتان برای ترمووال ها استفاده کنید. نکته مهم جهت نصب لوورها و یا ترمووال ها ، صاف بودن سطح زیرکار و حجم مناسب چسب مصرفی جهت جلوگیری از بیرون زدگی آن می باشد.

طراحی دیوار شاخص یا accent wall با ابزارهای مدرن کیت کات

طراحی دیوار شاخص و یا accent wallیک ایده عالی جهت شکست ساختار یکنواخت طراحی دکوراسیون داخلی منزل و بیشتر در سبک مدرن می باشد. دیوارهای شاخص یا accentwall ها معمولا دارای اجزا یا ابزارهای خاص و غیرتکراری در طراحی باقی دیوارها هستند که معمولا رنگ های متضاد و شاخص جهت جلب توجه و جداسازی برای آنها در نظر می گیرند. بهترین روش جهت ایجاد دیوار شاخص در سبک نئوکلاسیک و یا مدرن استفاده از ابزار مدرن کیت کات می باشد که جهت مشاهده کاتالوگ و یا دریافت مشاوره می توانید با همکاران ما در آرکادکور در ارتباط باشید.

طراحی دیوار تلویزیون و یا Tvwall با استفاده از ترمووال و یا ابزار لوور

یکی از جذاب ترین طراحی برای دیوار تلویزیون و یا TVwall استفاده از سبک لوور و استفاده از ابزارهای ترمووال است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

ترکیب ترمووال های سفید یا سیاه با طرح چوب و همراهی با سنگ طبیعی و شلف کانتر چوب و mdf و باقی موارد، جذابیت بیشتری را به این سبک طراحی می دهند.

جهت آشنایی بیشتر و یا دریافت طراحی جهت دیوار تلویزیون می توانید با مشاورین ما در آرکا دکور در تماس باشید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *