جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گچبری پیش ساخته سقف و دیوار و نحوه نصب آن

امتیاز این مقاله
امتیاز خود را ثبت کنید
گچبری پیش ساخته

فهرست

همیشه ظاهر سازه‌ها از فاکتورهای بسیار مهمی است که مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. معمولا خانه‌هایی که روی سقف و دیوار آن‌ها از گچبری‌های جذاب استفاده شده، لاکچری‌تر بنظر می‌رسند و طرفداران بیش‌تری دارند. بنابراین متقاضیان این نوع گچبری‌ها بیش‌تر شده و در منازل تازه ساخت و مکان‌های عمومی و… به وفور بکار می‌روند‌. دیوار و سقف ساختمان‌ها با استفاده از گچبری، شکل و جلوه خاصی پیدا می‌کند و حال و هوای بسیار خوبی به محیط می‌دهند. این ابزارها از جنس پلی یورتان بوده و قیمت ابزار پلی یورتان بسیار مناسب‌تر از سایر ابزارهای سنتی خواهد بود.

نصب گچبری پیش ساخته به سقف و دیوار

در گذشته اکثرا از گچبری‌های دستی استفاده می‌شد. اجرای گچبری‌های دستی در اکثر موارد زمان بیش‌تری طول می‌کشید و گاهاً قیمت بالاتری از گچبری‌های پیش ساخته داشت. این ابزارها در طراحی‌های کلاسیک و مدرن، به وفور استفاده می‌شوند. این نوع گچبری را معمولا گچبری پلی یورتان می‌گویند که به‌عنوان مصالح مدرن در صنعت ساختمان سازی و معماری به کار می‌روند. با استفاده از این گچبری‌ها، می‌توان انواع قاب روی دیوار، گلویی ساده یا طرح‌دار سقفی و نور مخفی سقف یا دیوار را نصب کرد. قیمت ابزار پلی یورتان، زمان نصب و… نیز نسبت به ابزارهای دیگر به‌صرفه‌تر خواهد بود.

برای نصب هرگونه ابزار پلی یوریان، ابتدا باید مکان را مشخص کرده و با فرمول‌های خاصی اندازه گیری و خط کشی کرد. این موضوع برای انجام دقیق‌تر کار اهمیت دارد. به طور مثال، هنگام نصب قاب دیواری پلی یورتان،ابتدا چهار گوشه و ابعاد قاب و سپس طول و عرض آن خط کشی می‌شود. پس از اینکه سایز و ابعاد قاب مشخص شد، با دستگاهی خاص شروع به برش گچبری پیش ساخته با توجه به ابعاد مشخص شده می‌کنند‌.

پس از اینکه ابزار به طور دقیق برش داده شد، از نوعی چسب اکریلیک برای نصب استفاده می‌شود و ابزار به طور دقیق روی سقف یا دیوار قرار می‌گیرند. در این مرحله ممکن است از چند عدد میخ برای فیکس شدن محصولات استفاده شود و در نهایت جاهای خالی میخ‌ها با درزگیر پر کنند.

گچبری پیش ساخته

نحوه فیکس کردن گچبری پیش ساخته

همان‌طور که گفته شد، برای فیکس کردن ابزارها می‌توان از نوعی چسب قوی و مخصوص استفاده کرد. این چسب خاصیت الاستیسیته و کششی بالایی داشته و در تولید آن از سیلیکون استفاده می‌شود تا کارایی آن بالاتر رود. این نوع چسب‌ها به عنوان درزگیر هم استفاده می‌شوند، و در برندهای گوناگونی تولید خواهند شد. بنابراین پس از نصب و فیکس ابزار برای پر کردن هرگونه ترک و درز روی دیوار و جاهای خالی به جامانده از میخ روی گچبری‌ها به کار می‌رود. استفاده از چند میخ برای فیکس شدن ابزار ضروری است؛ اما نکته مهم اینجاست که نباید شکل ظاهری ابزار با این میخ‌ها تغییر کند و دچار آسیب گردد. بنابراین برای این کار باید از میخ‌های سایز کوچک استفاده شود.

یکی از مهم‌ترین مراحل که ظرافت و زیبایی کار را چند برابر می‌کند، پر کردن درزهای به جامانده هنگام نصب قطعات مختلف پلی یورتان است. پس از اینکه قطعات توسط افراد متخصص کنار هم قرار می‌گیرند، درزهای بسیار کوچکی در محل برش‌ها به جا می‌ماند که باید پر شوند و می‌توان برای پر کردن آن‌ها از بتونه یا چسب آکریلیک استفاده کرد. معمولا استفاده از چسب در بین نصاب‌ها رایج‌‌تر است؛ زیرا هم راحت‌تر انجام می‌شود و هم بهتر تمیز خواهد شد.

مزایای استفاده از ابزار پلی یورتان

  • وزن بسیار کمی دارند و در کل، وزن تحمیل شده بر اسکلت ساختمان پایین می‌آید که این موضوع از فاکتورهای مهم در ایمنی ساختمان است.
  • امکان ساخت آن‌ها در طرح و اندازه‌های گوناگونی وجود دارد.
  • قیمت ابزار پلی یورتان معمولا مناسب و به صرفه است.
  • جذب رطوبت پایینی دارند و ضد آب هستند، بنابراین در هر محیطی قابل استفاده‌ هستند.
  • بسیار راحت و سریع نصب می‌شوند.
  • از روش‌های گوناگونی می‌توان برای رنگ آمیزی آن‌ها استفاده کرد و بسیار راحت رنگ را به خود جذب می‌کنند.
  • طول عمر ابزار پلی یورتان بالاست.
  • در برابر خوردگی و آسیب مقاوم هستند.
  • در برابر مواد اسیدی و قلیایی به راحتی خورده نمی‌شوند.

قیمت گچبری و ابزار پلی یورتان

ابزارهای مختلفی در طرح و رنگ‌های گوناگون وجود دارد که قیمت‌ آن‌ها نیز باهم متفاوت است. عوامل مختلفی در این تفاوت قیمت دخیل هستند. از جمله کیفیت و نوع موادی در پروسه ساخت ابزار استفاده می‌شود. هر چه اندازه و سایز گچبری که انتخاب می‌کنید بزرگ‌تر باشد، باید هزینه بیش‌تری پرداخت کرد. قیمت ابزارها براساس کاربرد آن‌ها متفاوت است، چون امکان دارد در هر شرایطی نیاز به استفاده از مصالح خاصی باشد.

خرید گچبری پیش ساخته

هنگام خرید محصولات ساختمانی و پیش ساخته باید دقت بسیاری داشت که محصول را چگونه و از کجا خریداری می‌کنید؛ زیرا کیفیت ساخت گچبری‌ها در همه مجموعه‌ها یکسان نیست. انواع مختلفی از پلی یورتان در قیمت‌های گوناگون و خصوصیات شیمیایی و فیزیکی مختلف در بازار موجود است که در انتخاب شما بی شک مؤثر است. گرچه ابزار پیش ساخته می‌تواند تا حد زیادی شما را در شکل محصولی که سفارش می‌دهید مطمئن می‌کند؛ اما باز هم پیش از خرید حتما باید به دکوراسیون و محل کاربرد دقت کرد تا بهترین انتخاب را متناسب با محیط داشته باشید. در نهایت هزینه نصب نیز از فاکتورهایی ست که ممکن است مورد توجه افراد باشد.

گچبری پیش ساخته

سخن پایانی

ابزار پلی یورتان از جمله ابزار در معماری و ساختمان سازی مدرن است که جایگزین گچبری‌های سنتی شده و بین افراد جایگاه خاصی پیدا کرده است. نصب اینگونه ابزارها بسیار راحت بوده و سرعت بالاتری نسبت به اجرای گچبری‌های سنتی دارد. همچنین قیمت ابزار پلی یورتان نسبت به کیفیت و ظاهر زیبایی که ایجاد می‌کند مناسب بوده و براساس عوامل مختلف متفاوت است.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *