جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ستون پیش ساخته

امتیاز این مقاله
امتیاز خود را ثبت کنید

فهرست

یکی از محصولات پر استفاده در مجموعه آرکادکور، ستون های تخت پیش ساخته پلی یورتان در ابعاد و طرح های متنوع می باشد که امروزه نیز در طراحی ها بسیار پرمصرف هستند. ستون پیش ساخته معمولا از سه قسمت، شامل سرستون، بدنه ستون و پایه ستون در ابعاد محتلف تولید می شوند که با توجه به ارتفاع مدنظر ، قابل تنظیم و اجرا شدن می باشند. جهت نامگذاری ستون های تخت، عموما و طبق عرف بر مبنای عرض بدنه ستون ها ، نامگذاری صورت می پذیرد. بعنوان مثال ستون های عرضه شده در مجموعه آرکادکور ، شامل ستون هایی با عرض بدنه ستون 24 سانتی متر ، 20 سانتی متر ، 15 سانتی متر و 10 سانتی متری می باشند که عموما تا ارتفاع 290 سانت نیز قابل استفاده می باشند. سرستون های پیش ساخته پلی یورتان متناسب با عرض بدنه ستون و شکل ظاهری ، ابعاد مختلفی را دارا می باشند. جهت مشاهده و دستیابی به اطلاعات دقیق تر از محصولات مربوط به ستون پیش ساخته، می توانید به کاتالوگ محصولات آرکا دکور مراجعه نمایید.

معرفی ستون پیش ساخته در آرکادکور

یکی از محصولات پر استفاده در مجموعه آرکادکور ، ستون های تخت پیش ساخته پلی یورتان در ابعاد و طرح های متنوع می باشد که امروزه نیز در طراحی ها بسیار پرمصرف هستند.

ستون پیش ساخته معمولا از سه قسمت، شامل سرستون، بدنه ستون و پایه ستون در ابعاد محتلف تولید می شوند که با توجه به ارتفاع مدنظر ، قابل تنظیم و اجرا شدن می باشند.

جهت نامگذاری ستون های تخت، عموما و طبق عرف بر مبنای عرض بدنه ستون ها ، نامگذاری صورت می پذیرد.

بعنوان مثال ستون های عرضه شده در مجموعه آرکادکور ، شامل ستون هایی با عرض بدنه ستون 24 سانتی متر ، 20 سانتی متر ، 15 سانتی متر و 10 سانتی متری می باشند که عموما تا ارتفاع 290 سانت نیز قابل استفاده می باشند.

سرستون های پیش ساخته پلی یورتان متناسب با عرض بدنه ستون و شکل ظاهری ، ابعاد مختلفی را دارا می باشند. جهت مشاهده و دستیابی به اطلاعات دقیق تر از محصولات مربوط به ستون پیش ساخته، می توانید به کاتالوگ محصولات آرکادکور مراجعه نمایید.

نصب ستون پیش ساخته پلی یورتان

محل نصب ستون پیش ساخته، متناسب با طرح، متغیر خواهد بود. ولی عمدتا ستون ها در کنار ورودی ها، زیر طاق ها و کنسول ها و معمولا بر روی ستون های اصلی اسکلت ساختمان جهت دکور آن ستون های اصلی، استفاده می شود.

رایج ترین اشتباهات در انتخاب سایز ستون پیش ساخته

بزرگترین و رایج ترین اشتباه در انتخاب سایز ستون های پیش ساخته، یکی کردن عرض ستون موجود با عرض بدنه ستون پیش ساخته می باشد.

برای مثال ستون پیش ساخته با عرض 25 سانت دارای سرستون به عرض 40 سانت و عمق 20 سانت هستند و درصورتیکه به اشتباه برای ستون داخلی به عرض 30 سانت انتخاب شوند، در قسمت سرستون، سرستون پیش ساخته بزرگتر از عرض ستون اصلی خواهد شد. در نتیجه این یک انتخاب اشتباه خواهد بود. پس بهترین روش، هماهنگ کردن عرض سرستون پیش ساخته با عرض ستون اصلی در داخل یا نمای ساختمان خواهد بود.

نحوه تنظیم ارتفاع ستون پیش ساخته

نحوه تنظیم ارتفاع ستون های پیش ساخته با ارتفاع ستون اصلی موجود در پروژه بدین روش است که در صورت بلند بودن ارتفاع ستون پیش ساخته ، با کوتاه کردن بدنه ستون و یا در مواردی کوتاه کردن ارتفاع پایه ستون، این هماهنگی صورت می پذیرد.

درصورتیکه ارتفاع سقف و محل قرارگیری ستون پیش ساخته ، بیش از ست کامل یک ستون پیش ساخته باشد (سرستون، بدنه ستون و پایه ستون)، با اضافه نمودن بدنه ستون و برش های دقیق، می توان ارتفاع ستون پیش ساخته را بلندتر کرد.

چگونگی تلفیق نصب گلویی و ستون پیش ساخته

از آنجاییکه معمولا محل نصب سرستون ها در امتداد اجرای گلویی ، حد فاصل دیوار و سقف است و محل اتصال گلویی و سرستون دارای آرایش استاندارد و تمیزی خواهد بود، توصیه ما کاهش ارتفاع سرستون به اندازه گلویی است، بطوریکه گلویی اجرا شده ، از بالای سرستون عبور کند. ولی با توجه به ضخامت ایجاد شده بعد از نصب سرستون ، می بایست گلویی به محض رسیدن به سرستون ها، به اندازه ضخامت سرستون ها به بیرون امتداد پیدا کرده و در عرض سرستون حرکت و مجددا به عقب بازگردد و به نوعی برای سرستون تاج ایجاد کند.

جهت اجرای بدون نقص ابزارهای پیش ساخته با ما در ارتباط باشید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *