جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گلویی پیش ساخته سقف پذیرایی

امتیاز این مقاله
میانگین امتیاز 5 / 5 - تعداد رای 1

فهرست

در گذشته برای زیباسازی و تزئین سقف منازل از گچبری سنتی استفاده می‌شد. اجرا و نصب گچبری‌ های‌سنتی زمان زیادی می‌برد و هزینه بالایی نیز در ازای آن پرداخت می‌شد. امروزه گلویی پیش ساخته به‌ دلیل داشتن وزن سبک، مقرون به صرفه بودن و قابلیت نصب سریع توانسته جایگزین گچبری‌های سنتی شود. برای زیباتر دیده شدن سقف پذیرایی منزل خود می‌توانید از ابزار گلویی نور مخفی استفاده کنید. در ادامه مطلب می‌توانید در مورد گلویی پیش ساخته، انواع نور مخفی و قیمت هر یک اطلاعات جامعی بدست آورید.

ابزار گلویی پلی یورتان چیست؟

به ابزارهایی که به صورت طولی در کنج یا حاشیه بالای دیوارها قرار می‌گیرند، ابزار گلویی پلی‌یورتان گفته می‌شود. این نوع ابزارها در ظاهر به صورت گرد یا گونیا ساده هستند. همچنین برخی دارای نور مخفی و برخی دیگر هالوژن ‌دارند و در ابعاد مختلفی برای شما عرضه می‌شوند. نمای سقف و ایجاد تزئیناتی روی سقف پذیرایی باعث زیباتر دیده شدن دکوراسیون پذیرایی می‌شود. امروزه ابزارهای پیش‌ساخته توانسته‌اند نیاز مردم را از این لحاظ برطرف سازند. گچبری‌های پیش‌ساخته گلویی در کارگاه آماده می‌شوند و تنها نصب آن‌ها در محل انجام خواهد شد. ابزار پیش‌ساخته در طرح‌های کلاسیک و مدرن عرضه می‌شود. ناگفته نماند که ابزارهای پیش‌ساخته پلی‌یورتان در ظاهر همانند گچ هستند، اما مقاومت و استحکام بالایی دارند.

ابزار گلویی برای سقف پذیرایی

ابزارهای گلویی پیش‌ساخته نیز از گلویی‌های نسل جدیدی هستند که برای ساخت آن‌ها از ترکیب گچ فشرده و  مواد شیمیایی دیگر مانند پلی اورتان،پلی استایرن،کنف،سیم های فلزی استفاده می‌شود و با ترکیب مواد افزودنی، مقاومت و استحکام آنها در برابر رطوبت و حرارت افزایش می‌یابد.

گلویی پیش ساخته نور مخفی برای سقف پذیرایی

نور مخفی برای سقف نوعی تکنیک است که نور ساطع شده از سقف به صورت بازتاب شده تابیده می‌شود. در واقع در گلویی سقف با نور مخفی، منبع نور برای ناظرین قابل مشاهده نخواهند بود. این روش نورپردازی از روش‌های مدرنی است که می‌توانید از آن برای زیباتر  شدن سقف پذیرایی منزل خود استفاده کنید. پذیرایی مهم‌ترین قسمت خانه است که زیباسازی سقف آن تاثیر زیادی بر زیباتر دیده شدن دکوراسیون پذیرایی و فضای داخلی منزل خواهد داشت. در این روش باید گلویی پیش ساخته در ابتدا روی حاشیه یا کنج سقف پذیرایی نصب شود و پس از آن، نور مخفی و چراغ‌های نورپردازی در بخش‌های مختلف حاشیه سقف نصب گردد. نور مخفی را می‌توان برای حاشیه سقف یا حتی دور لوسترها اجرا کرد.

مزایای ابزار گلویی پلی یورتان برای سقف پذیرایی

ابزار گلویی پلی‌یورتان در طرح‌ها و تزئینات متفاوت برای مشتریان ارائه می‌شوند؛ از این ‌رو شما می‌توانید با توجه به نوع دکوراسیون منزل خود، گلویی آماده با طرح ساده یا کلاسیک را تهیه کنید. از اصلی‌ترین مزایای ابزار گلویی با این جنس می‌توان به راحتی نصب آن اشاره کرد. از دیگر مزایای ابزار گلویی پلی‌یورتان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وزن سبک
  • عدم تغییر شکل به‌مرور زمان
  • قابلیت استفاده از رنگ‌های روغنی بر پایه آب
  • عایق حرارتی بالا
  • قابلیت رنگ‌پذیری و استفاده از رنگ‌هایی متناسب با سلیقه مشتریان
  • نصب آسان در سریع ترین زمان
  • مقاوم و بسیار مستحکم
  • داشتن هزینه‌های کم در مقایسه با سایر ابزارهای پیش‌ساخته گلویی چون رابیتس
  • مقرون‌به‌صرفه در مقایسه با گچ‌بری سنتی

علت اجرای نور مخفی برای سقف پذیرایی چیست؟

تکنیک نور مخفی باعث زیباتر دیده شدن ابزار گلویی نصب شده روی سقف پذیرایی می‌شود. در واقع این منبع نور باعث می‌شود تا جزئیات سقف و زیبایی آن بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. البته استفاده از ابزار گلویی نور مخفی تاثیر بسیار زیادی در افزایش روشنایی فضای پذیرایی نیز خواهد داشت. همچنین شما می‌توانید در ایده‌پردازی نحوه نصب نور مخفی در سقف پذیرایی همکاری کنید و نظر خود را بیان کنید.

انواع سبک های نور مخفی برای گلویی پیش ساخته سقف پذیرایی

امروزه از تکنیک‌های مختلفی برای ایجاد نور مخفی یا نورپردازی سقف پذیرایی منازل استفاده می‌شود که ویژگی‌های هرکدام به شرح زیر است:

  • هماهنگی رنگ نور با رنگ مبلمان پذیرایی: یکی از تکنیک‌های مدرن برای ایجاد نور مخفی در تزئینات سقف پذیرایی، ست کردن رنگ نور با رنگ مبلمان است. این کار باعث زیباتر دیده شدن دکوراسیون و فضای پذیرایی می‌شود. البته می‌توانید رنگ نور مخفی سقف را با رنگ دیوار نیز هماهنگ کنید.
  • نورپردازی مینیمال برای سقف پذیرایی: در این روش شیارها یا ریسه‌هایی در حاشیه‌های سقف نصب خواهد شد که ظاهری ساده، اما نورپردازی زیبایی خواهد داشت. اگر سالن پذیرایی شما کوچک باشد می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید. این تکنیک باعث بزرگ دیده شدن پذیرایی می‌شود.
  • ترکیب هالوژن با نور مخفی: این تکنیک می‌تواند باعث ایجاد روشنایی بیشتر بخش پذیرایی منزل شما شود. البته ترکیب نور مخفی با چراغ‌های هالوژن حالت تزئینی و دکوراتیو خواهند داشت، اما از لحاظ تامین نور نیز کمک بسیاری به شما خواهند نمود.

قیمت گلویی پیش ساخته و نور مخفی برای سقف پذیرایی

امروزه ابزارهای گلویی پیش‌ساخته در جنس‌های مختلفی برای مشتریان عرضه می‌شوند که هرکدام قیمت متفاوتی دارند. ابزارهای گلویی پلی‌یورتان امروزه توانستند از لحاظ کیفیت و باصرفه بودن قیمت نظر مردم را به خود جلب نمایند. در واقع ابزار پیش‌ساخته پلی‌ یورتان هزینه به صرفه‌تری دارند و قیمت آن با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. برای مثال، طول سقف و نوع طرح گلویی در تعیین قیمت آن موثر خواهد بود. اگر شما به دنبال طرح پیچیده و مدرنی باشید باید هزینه کمی بالاتر را در نظر بگیرید. ناگفته نماند که نصب نور مخفی برای ابزار گلویی هزینه جداگانه خواهد داشت.

سخن پایانی

ابزارهای گلویی پلی‌یورتان برای کنج، حاشیه یا دور لوستر روی سقف پذیرایی استفاده می‌شوند. شما می‌توانید از ابزارهای گلویی پیش‌ساخته یا پلی‌یورتان برای تزئین سقف پذیرایی، کنج، دور لوستر و حاشیه استفاده کنید. گلویی‌های پلی‌یورتان مقاومت بالایی در برابر حرارت، رطوبت و ضربه دارند. هم چنین می‌توانید با افزودن نور مخفی زیبایی ابزار گلویی را دوچندان نمایند. این ابزارها به راحتی قابل نصب بوده و هزینه کم‌تری در مقایسه با گچبری‌ها دارند. در آرکادکور می‌توانید انواع نمونه کارهای گلویی پیش‌ساخته و نور مخفی سقف را مشاهده کنید و در این مورد از کارشناسان مجموعه مشاوره‌ای دریافت نمایید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *