جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی دیوار تلویزیون با استفاده از ابزار پیش ساخته در آرکادکور

امتیاز این مقاله
امتیاز خود را ثبت کنید

فهرست

امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی، ابعاد بسیار پیچیده و منحصربفردی را به خود گرفته است و طراحان نیز به همین نسبت در طراحی های خود این موضوع را مدنظر قرار می دهند تا در روندهای نوین طراحی پیش رو بروز باشند.

در این مقاله برآنیم تا طراحی دیوار پشت تلویزیون که امروزه نیز بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است را بررسی کرده و انواع طراحی دیوار تلویزیون با استفاده از ابزارهای پیش ساخته را معرفی نماییم.امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی، ابعاد بسیار پیچیده و منحصربفردی را به خود گرفته است و طراحان نیز به همین نسبت در طراحی های خود این موضوع را مدنظر قرار می دهند تا در روندهای نوین طراحی پیش رو بروز باشند.در این مقاله برآنیم تا طراحی دیوار پشت تلویزیون که امروزه نیز بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است را بررسی کرده و انواع طراحی دیوار تلویزیون با استفاده از ابزارهای پیش ساخته را معرفی نماییم.

چرا دیوار پشت تلویزیون باید طراحی منحصر بفردی داشته باشد؟

از گذشته تا به امروز ، محل قرارگیری تلویزیون در منازل، عمدتا در مرکز توجه بوده است؛ چه در زمانیکه خودمان در منزل هستیم و چه در زمانیکه مهمانی در منزل ما باشد. لذا این مهم توجه طراحان را به خود جلب نموده تا بتوانند این قسمت از خانه را به بهترین شکل طراحی کرده تا زیبایی دو چندانی را به فضا ببخشند.امروزه با توجه به سبک زندگی نوین، تلویزیون بعنوان رکن اصلی و عضو جدانشدنی از زندگی ما می باشد ، لذا طراحی دیوار تلویزیون نیز مورد توجه قرار گرفته است.طراحان در اتاق تلویزیون، با استفاده از رنگ و طرح های خاص ، این قسمت را از مابقی خانه، جدا کرده و به آن روح جداگانه ای می دمند.

استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان در دیوار پشت تلویزیون

همانطور که در قبل نیز اشاره شده، یکی از بهترین روش ها در طراحی دیوار تلویزیون، استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان است.چرا که با استفاده از ابزار پیش ساخته می توان با سرعت اجرایی بسیار بالا ، می توان تحولی بزرگ ایجاد کرد.ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان انواع مختلفی دارند که بر اساس سبک و سلیقه شما می توان از آن ها استفاده کرد.پس در ابتدا بهتر است سبک خودتان را مشخص کنید . مدرن؟ کلاسیک و یا نئوکلاسیک؟برای درک بهتر این موضوع می توانید از مشاوران ما که در این زمینه سابقه ی طولانی داشته اند نیز کمک بگیرید. کافیست با ما در ارتباط باشید.

انواع ابزار پیش ساخته جهت دیزاین دیوار پشت تلویزیون

 ابزار پیش ساخته پلی یورتان –کلاسیک:

منظور از این ابزارهای پیش ساخته ، استفاده از قاب سازی های کلاسیک در پشت دیوار تلویزیون می باشد.

برای این منظور می توانید از فیتیله های ساده برای اجرای قاب بندی ها و گل کنج ها و یا حتی در برخی مواقع از موتیف ها نیز بهره برد. با این نوع ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان (گچبری پیش ساخته) ، طراحی دیوار پشت تلویزین شما ، دیدی بسیار کلاسیک و اشرافی پیدا می کند.

توجه داشته باشید که این طراحی برای منازل با متراژ بالا و همچنین اکسسوری های بسیار کلاسیک مناسب می باشد.

ابزار پیش ساخته پلی یورتان – نئوکلاسیک:

وقتی صحبت از طراحی نئوکلاسیک به میان می آید، در ذهن استفاده رنگ های ساده و ابزرها با پیچیدگی کمتر و به حداقل رساندن گل های کنج نمایان می شود.

برای این مدل طراحی دیوار پشت تلویزیون، از ابزارقابسازی ساده پلی یورتان می توان استفاده کرد.

البته در این مدل طراحی نیز دست طراحان بسیار باز می باشد. چرا که آرکا دکور با در اختیار داشتن بسیاری از طرح ها و کدهای متنوع از ابزار قابسازی دیوار، اجرای بسیاری از طرح ها و قاب بندی های دیواری در این سبک را امکان پذیر کرده است.

برای مثال می توان از فیتیله های متقارن جهت قابسازی دیوار تلویزیون استفاده کرد. حال می توان از تک قاب بهره برد و یا با استفاده از 2 سایز فیتیله، از قاب های دوبل استفاده کرد که زیبایی دیوار پشت تلویزیون را دوچندان می کند.

در زیر تعدادی از عکس های اجرا شده از طر ح های دیوار پشت تلویزیون با استفاده از فیتیله های ساده متقارن و یا نامتقارن را مشاهده می کنید.

ابزار پیش ساخته پلی یورتان – مدرن:

از جدید ترین ابزارهای طراحی دیوار پشت تلویزیون، طراحی و قاب بندی دیوار با استفاده از ابزارهای پیش ساخته مدرن که به اصطلاح به آن ها ابزار کیت کات نیز گفته می شود می توان اشاره کرد.ابزارهای قاب سازی مدرن دست طراحان را در ایجاد طرح های متنوع مانند طرح لوور یا طرح های مدرن و یا حتی شکستن ساختارهای عادی در طراحی بسیار باز گذاشته است. این ابزارها اصولا بدون گام می باشند و در ابعاد و عمق های مختلف تولید می شود.می توان این ابزارهای پیش ساخته مدرن را بصورت عمودی و با فواصل مشخص در کنار یکدیگر قرار داد که با ایجاد یک مقطع منظم، طرحی خارج از عرف و روزمرگی همیشگی را ایجاد کند.همچنین می توان طرح های غیر هندسی و نامنظمی را نیز با استفاده از این نوع ابزارهای پیش ساخته ایجاد کرد.از دیگر ابزارهای پیش ساخته مدرن در قابسازی دیواری می توان به ابزارهایی با سطح مقطع کرو شده و در عرض های مختلف اشاره کرد. که با قراردادن تعدادی از این ابزارهای مدرن در کنار یکدیگر، قاب بندی دیواری و یا طرح مدرن را در انتهای کار خواهیم داشت.

رنگ ابزار دیوار پشت تلویزیون

یکی از مزایای بسیار مهم استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان در طراحی دیوار پشت تلویزیون، اینست که این ابزارها قابلیت رنگ پذیری بسیار بالایی را دارند.لذا اگر طرح قاب بندی دیوار شما کلاسیک است، می توانید به راحتی این ابزارها را پتینه کرده و در نهایت، قاب بندی دیواری بسیار کلاسیک را داشته باشید.اگر سبک شما نیز مدرن و یا نئوکلاسیک می باشند، روی این ابزارهای پیش ساخته تمامی پایه رنگ ها قابل استفاده می باشد. لذا کافیست با درنظر گرفتن اکسسوری های موجود در فضای اتاق تلویزیون خود، و یا رنگ مبلمان و …، رنگ خود را انتخاب و به راحتی بر روی ابزارهای پیش ساخته به اجرا در آورید.پیشنهاد ما اینست که در رنگ دیوار پشت تلویزیون از رنگ های تند استفاده نکنید. بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که باعث آرامش در فضا می شود.حتی اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری در بین قاب بندی های ابزارهای پیش ساخته را دارید، بهتر است از کاغذ دیواری با طرح شلوغ استفاده نکنید و ترجیحا از کاغذهایی با طرح های پتینه و یا محو بهره ببرید.برای رسیدن به بهترین نتایج می توانید با مشاورین ما در آرکا دکور در ارتباط باشید. تیم های اجرایی آرکادکور شامل تیم نصب ابزار، اکیپ های پتینه و نقاشی، مشاورین کاغذدیواری و رنگ، زیر نظر مدیریت اجرایی با سابقه تا انتهای پروژه در کنار شما خواهند بود.

آیا قاب بندی های ابزار پیش ساخته پلی یورتان (گچبری پیش ساخته) بر روی سازه های کناف قابل اجرا هستند؟
خبر خوب اینکه ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان بدلیل سبکی بسیار بالایی که دارند و روش نصب بسیار راحتشان، گزینه ی بسیار مناسبی برای استفاده بر روی هر نوع سطح مقطعی، مخصوصا کناف می باشند. پس با خیال راحت می توانید در طراحی دیوار پشت تلویزیون خود از کناف استفاده کرده و پس از آن از ابزارپیش ساخته بر روی آن ها برای قاب بندی دیواری بهره ببرید.

سایر عوامل تاثیر گذار بر روی طراحی دیوار پشت تلویزیون

یکی از عوامل مهم و چشم نواز می تواند استفاده از نور و نورپردازی مناسب در دیوار پشت تلویزیون باشد

اگر شما از قاب بندی های دیواری مدرن استفاده می کنید، بهتر است با ترکیب قاب سازی دیواری ،کناف و نورپردازی مناسب ، زیبایی دوچندانی را به دیوار تلویزیون خود ببخشید

همچنین استفاده از گل وگیاه در اطراف تلویزیون باعث شادابی و از بین بردن خستگی در هنگام تماشای تلویزیون میشود.

تیم ما بر آن است تا با استفاده از تجربه بسیاری که در این سال ها داشته است، شما را گام به گام همراهی کند تا با مناسب ترین هزینه بهترین نتیجه را داشته باشید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *