جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گچبری پیش ساخته در چه فضاهایی از خانه قابل اجرا است؟

امتیاز این مقاله
امتیاز خود را ثبت کنید
گچبری پیش ساخته

فهرست

گچبری پیش ساخته یک هنر تزئینی و مدرنی است که شما به راحتی می‌توانید از آن برای دیوارها، سقف، ستون و… در منازل استفاده کنید. این هنر از زمان‌های گذشته مورد توجه بوده و آثار آن در بسیاری از منازل قدیمی دیده می‌شود. گچبری‌های پیش ساخته را از نظر طرح و شکل می‌توان به طرح‌های خاص، حاشیه‌ای و یا طرح زمینه‌ای تقسیم کرد. طرح‌های زمینه‌ای به صورت تکه تکه و در ابعاد کوچک ساخته می‌شوند و نصب آنها بسیار آسان است. شما به راحتی می‌توانید از این ابزارهای مدرن برای راهرو، لابی، اتاق خواب، اتاق نشیمن، پذیرایی و حتی راه‌پله استفاده کنید. نصب گچبری پیش ساخته بر روی سقف، دیوار یا ستون امکان‌پذیر است. در این مقاله به انواع گچبری پیش ساخته و فضاهای مناسب برای نصب آن خواهیم پرداخت.

گچبری برای چه فضاهایی مناسب است؟

گچبری‌ها انواع بسیار متنوعی دارند که برای هرنوع فضایی مناسب است. ابزار پیش ساخته پلی‌یورتان یکی از محبوب‌ترین ابزارهای گچ‌بری است که کاربرد فراوانی برای زیباتر کردن سقف و دیوارها دارد. جنس آن ضدآب بوده و در برابر رطوبت مقاوم است. این متریال و روش مدرن برای جلا بخشیدن به فضای بی‌روح منزل بسیار مناسب است. از این روش می‌توانید برای انواع فضاها همچون موارد زیر استفاده نمایید:

  • فضاهای مسکونی
  • لابی
  • راهرو
  • آشپزخانه
  • اتاق خواب
  • نشیمن
  • پذیرایی
  • فضاهای تجاری و اداری
  • فضاهای تفریحی و خدماتی

 

گچبری پیش ساخته

استفاده از گچ‌بری مدرن برای سقف منزل

یکی از کاربردهای گچ‌بری پیش ساخته، برای سقف است. سازندگان گچبری پیش ساخته توانسته‌اند سطوح گچی متنوعی برای استفاده در زمینه لوسترها روی سقف بسازند. امروزه انواع گچ‌بری‌های پیش ساخته در انواع متنوعی با طرح ساده تا تزئینی ساخته شده است. برای استفاده از گچ‌بری بر روی سقف بایستی به طرح آن دقت کنید تا متناسب با نوع دکوراسیون منطبق شما باشد. برای زیباتر دیده شدن سقف خانه خود می‌توانید از گچ‌بری‌هایی با طرح منحنی و یا تکرارشونده استفاده کنید. البته گچ‌بری‌ها دارای طرح‌های مختلفی از هندسی نیز هستند که به صورت منظم به هم گره خورده و از نظر ظاهری جلوه بسیار لوکسی دارند. در طرح‌های قدیمی گچ‌بری‌های پیش ساخته مدرن، نمونه‌هایی از طرح گل یا پرنده را مشاهده خواهید کرد. این مدل‌ها برای ترکیب با دکوراسیون کلاسیک و سنتی مناسب است. اگر دکوراسیون و فضای منزل شما دارای سبک مدرنی است، از گچ‌بری‌هایی با طرح ساده و هندسی استفاده کنید. این طرح‌ها باعث زیبایی و جلال سقف در فضاهایی همچون سالن پذیرایی، آشپزخانه یا اتاق‌ها خواهد شد.

گچ‌بری پیش ساخته دور لامپ یا لوستر

استفاده از گچ‌بری برای اطراف لامپ یا لوستر می‌تواند فضای منزل را زیباتر کند. از این روش می‌توانید برای فضاهایی همچون راهرو، اتاق، آشپزخانه و سالن پذیرایی استفاده کنید. حتی بسیاری از افراد از این روش مدرن برای زیباتر کردن فضای سرویس بهداشتی هم استفاده می‌کنند. البته برای فضای ورودی سرویس بهداشتی باید طرح‌های ظریف و ساده‌ای در ابعاد کوچکی را در نظر بگیرید. همچنین، گچ‌بری پیش ساخته برای زمینه لوسستر و دور لامپ قابلیت نورپردازی دارد. به راحتی می‌توان با افزودن نورپردازی جلوه نهایی گچ‌بری را زیباتر کرد. از این گچ‌بری می‌توانید برای دور لامپ در هر فضایی از منزل همچون راه‌پله، اتاق و به خصوص پذیرایی استفاده کنید.

گچ‌بری پیش ساخته برای دیوار

گچ‌بری‌های پیش ساخته دارای نمونه‌های متنوعی هستند که به صورت عمودی روی دیوار نصب شده و زیبایی دیوار را دوچندان می‌کنند. شما می‌توانید بر روی دیوار از گچ‌بری طاقچه استفاده کنید. این طاقچه‌های گچی دارای طرح‌های زینتی بسیار زیبایی هستند که به راحتی روی دیوار نصب می‌شوند و وزن سبکی دارند. این روش برای بهینه‌سازی فضا نیز موثر است. معمولا برای دیوارها در فضای پذیرایی یا سالن در منازل استفاده می‌شود. البته طرح‌های حاشیه‌ای برای کنج دیوار و سقف باعث بهبود بخشیدن به دکوراسیون پذیرایی خواهد شد.

استفاده از گچ‌بری پیش ساخته برای راهرو

راهرو یکی از فضاهای اصلی منزل است که اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد به راهروی منزل توجه زیادی نمی‌کنند؛ اما شما می‌توانید با استفاده از گچ‌بری‌های پیش ساخته سقف راهرو را تزئین کرده و زیبایی دو چندانی به آن ببخشید. راهروها دارای دو صفحه موازی رو به هم هستند که شما می‌توانید بر روی دیوار از نمونه تابلوهای‌ گچی از پیش ساخته استفاده کنید. با نصب گچ‌بری سقف، دیوار و یا سایر طرح و انواع گچ‌بری، راهروی خود را باشکوه کنید. البته اگر گچ‌بری با رنگ سفید را نمی‌پسندید، باید بدانید که گچبری‌ها قابلیت رنگ‌پذیری دارند از این رو شما می‌توانید از نمای رنگ گرم یا سرد استفاده کنید.

انواع طرح‌های گچ‌بری پیش ساخته

گچ‌بری‌ پیش ساخته در واقع از محصولات مرتبط با تولید ابزار پیش ساخته است. گچ‌بری‌ها از نظر طرح به سه دسته همچون طرح زمینه‌ای، طرح حاشیه‌ای و طرح خاص تقسیم‌بندی می‌شوند. طرح‌های زمینه‌ای مناسب برای دیوارها و سقف هستند. این طرح‌ها به صورت قاب نیز اجرا می‌شوند که برای فضای نشیمن و پست زمینه تلوزیون گزینه ایده‌آلی هستند. طرح‌های حاشیه‌ای در هر فضایی قابل استفاده هستند. این طرح مناسب برای کنج یا حاشیه اتصال دیوارها است. از طرح خاص نیز برای سرستون‌ها، قسمت‌های خاص و تکی و یا سر شومینه استفاده می‌شود. از انواع شکل‌های گچ‌بری پیش ساخته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گچ‌بری نقش برجسته
  • گچ‌بری تخمه بری
  • مدل لایه‌ای
  • طرح مشبک
  • گچ‌بری پته یا زبره
  • گچ‌بری مدل کشته بری
  • مدل توخالی یا توپر

قیمت گچ‌بری پیش ساخته

عوامل و فاکتورهای بسیاری در رنج قیمت گچبری تاثیرگذار هستند. در حالت کلی قیمت گچبری بسیار مناسب‌تر از روش‌های سنتی است. در واقع نوع طرح آن و یا ابعاد کار در قیمت گچ‌بری موثر است. از سایر فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت ابزارهای مدرن پیش ساخته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کیفیت مصالح به خصوص گچ
  2. تعداد گچبری
  3. میزان نقش و نگار
  4. برند تولیدکننده
  5. رونق بازار
  6. جنس قالب
  7. متراژ کار
  8. کاربری فضا
  9. قیمت ارز
  10. مدل طراحی
  11. ابعاد کار

 

گچبری پیش ساخته

سخن پایانی

گچ‌بری پیش ساخته یکی از روش‌های مدرنی است که امروزه جایگزین گچ‌بری سنتی شده است. از انواع گچ‌بری پیش ساخته می‌توان به گچ‌بری پلی استایرن، پلی‌اورتان و… اشاره کرد. گچ‌بری‌های پیش ساخته تنوع بسیار بالایی دارند و آنها را می‌توانید در شکل و ظاهر متفاوتی تهیه کنید. از انواع طرح‌های آن می‌توان به مدل توخالی، توپر، مشبک، لایه‌ای یا برجسته اشاره کرد. این روش برای اجرا و نصب در تمامی نقاط خانه امکان‌پذیر است.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *