جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نمای کلاسیک با ابزار پیش ساخته نما

امتیاز این مقاله
امتیاز خود را ثبت کنید

فهرست

ابزار پیش ساخته نما از جنس یونولیت فشرده با دانسیته بالا می باشدکه توسط یک لایه بسیار مقاوم از جنس سیلیس و رزین پوشانیده شده است. ابزار پیش ساخته نما دست سازندگان را در ساخت طرح های گوناگون از جمله نمای کلاسیک، نمای رومی، نمای سنگی و نمای سیمانی باز گذاشته است.

ابزار پیش ساخته نما چیست؟

ابزار پیش ساخته نما در بازار ایران به خوبی شناخته نشده است و به علت پایین بودن قیمت آن، نگرشی نامناسب حمل بر نامرغوب بودن این ابزارها در میان طراحان و مجریان نما وجود آمده است.ابزار پیش ساخته نما یا همان نمای eps از جدیدترین مصالح جهت پیاده سازی نمای ساختمان می باشد. ابزار پیش ساخته نما از جنس یونولیت فشرده با دانسیته 20 کیلوگرم بر متر مکعب می باشدکه توسط یک لایه بسیار مقاوم از جنس سیلیس و رزین پوشانیده شده است.

ابزارهای پیش ساخته نما دست سازندگان را در ساخت طرح های گوناگون از جمله نمای کلاسیک، نمای رومی، نمای سنگی و نمای سیمانی باز گذاشته است و در طرح ها و شکل های گوناگون و زیبا تولید می شوند. ابزار پیش ساخته نما یا نمای eps به عنوان نمای فوق سبک و عایق جای گزین مناسبی برای آجر، سنگ و نمای کامپوزیت می باشد. ابزار پیش ساخته نما یا نمای eps از اوایل دهه 1960 میلادی مورد استفاده قرار گرفت و امروزه میلیون ها متر مکعب از این نما در سراسر جهان جهت نو سازی و بازسازی بناهای قدیمی استفاده شده است. ابزار eps ابزاری است بسیار سبک، دارای رنگ پذیری بسیار بالا که در برابر اشعه UV مقاوم بوده و با مبحث 19 مقررات ملی ساختمان منطبق است.

همچنین ابزار پیش ساخته نما در همه شرایط آب و هوایی قابل اجرا و استفاده می باشد. پس از نصب ابزار پیش ساخته نما بر روی دیوار و درز گیری در صورت نیاز با استفاده از بتونه، سطح نما با استفاده از یک لایه رنگ پوشش داده می شود و درصد جذب آن به زیر 1 درصد می رسد. مزایای ابزار پیش ساخته نما عدم وجود خطر ریزش از ازتفاع در گذر زمان، عایق حرارتی و کاهش مصرف انرژِی تا 60 درصد و کاهش آلودگی صوتی ساختمان، عدم ترک خوردگی در تغییر رنگ در مرور زمان و قابلیت ترمیم در زمان کوتاه می باشد.

از دیگر ویژگی های ابزار نمای پیش ساخته موارد ذیل می باشند:

  • غیرقابل اشتعال بودن؛
  • سبکی سازه تا میزان 200 کیلوگرم در هر مترمربع، زیرا هر مترمربع بلوک پلاستوفوم حدود 3 کیلوگرم وزن دارد، در حالی که هر مترمربع بلوک سیمانی 180 کیلوگرم و هر مترمربع بلوک سفالی 120 کیلوگرم وزن دارند؛
  • سهولت برش؛
  • سرعت و راحتی در اجرای عملیات نصب؛
  • کاهش ضخامت کف سازی طبقات تا حداکثر 5 سانتیمتر بدلیل عبور تاسیسات از درون بلوک EPS؛
  • افزایش مقاومت ساختمان و سبک سازی بارهای مرده؛
  • سهولت در اندود گچ و خاک و صرفه جویی تا میزان 15% در سازه ( با وجود شیارهای ایجاد شده در قسمت زیر (پی سی پدیا) بلوک برای چسبندگی بهتر گچ و خاک)؛

این مجموعه، با کلکسیونی از ابزارهای فوق سبک نمای ساختمان، شما را تا رسیدن به “نمای دلخواهتان” همراهی میکند.

جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *